T.C.

GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ

MEZUNLARLA İLETİŞİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ YÖNERGESİ

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar

Amaç

MADDE 1 – (1) Bu Yönergenin amacı, Gümüşhane Üniversitesi Mezunlarla İletişim Koordinatörlüğünün faaliyet alanları, yönetim organları ve bu organların görevleri ile çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2 – (1) Bu Yönerge; Gümüşhane Üniversitesi Mezunlarla İletişim Koordinatörlüğünün amaçları, faaliyet alanları, yönetim organları, yönetim organlarının görevleri ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.

Dayanak

MADDE 3 – (1) Bu Yönerge; 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14’üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4 – (1) Bu Yönergede geçen;

a) Koordinatörlük: Gümüşhane Üniversitesi Mezunlarla İletişim Koordinatörlüğünü,

b) Koordinatör: Mezunlarla İletişim Koordinatörlüğü Koordinatörünü,

c) Koordinatör Yardımcıları: Mezunlarla İletişim Koordinatörlüğü Koordinatör Yardımcılarını

ç) Rektör: Gümüşhane Üniversitesi Rektörünü,

d) Üniversite: Gümüşhane Üniversitesini,

e) Danışma Kurulu: Koordinatörlüğün Danışma Kurulunu,

f) Birim: Gümüşhane Üniversitesi’ne bağlı fakülte, enstitü, yüksekokul ve meslek yüksekokullarını,

g) Bölüm/Program: Gümüşhane Üniversitesi’ne bağlı fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarının bölüm/programlarını

h) Mezun: Gümüşhane Üniversitesi mezunlarını

ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Koordinatörlüğün Amaçları ve Faaliyet Alanları

Koordinatörlüğün Amaçları

MADDE 5 – (1) Koordinatörlüğün amaçları şunlardır:

a) Üniversiteden mezun öğrencilerle iletişimi artırmak,

b) Mezunların kendi aralarında ve üniversite ile iletişimini sağlamak,

c) Üniversite mezunlarının ulusal ve uluslararası bilimsel ve kültürel deneyimlerinin gelişmesine ve zenginleşmesine yardımcı olmak,

ç) Ulusal ve uluslararası platformlarda üniversitenin tanıtımını yapmak,

d) Mezunlarımızın birikimlerini, Üniversitenin ve Türkiye’nin teknolojik, sosyal, kültürel gelişimine ve toplumsal duyarlılığın artmasına katkıda bulunacak şekilde yönlendirmek,

e) Mezunlarımıza iş bulmaları konusunda destek olabilecek veri bankası, mezun kılavuzları gibi kaynakları; Gümüşhane Üniversitesi Kariyer Geliştirme Merkezi ile koordine halinde oluşturmaktır.

Koordinatörlüğün Faaliyet Alanları

MADDE 6 – (1) Koordinatörlüğün faaliyet alanları şunlardır:

a) Mezun adres, kurum ve e-posta adreslerini temin ederek iletişim imkânını en üst düzeyde sağlamak,

b) Mezunlar arasındaki iletişimi güçlendirmek,

c) Mezun dernekleri ile işbirliği yapmak,

ç) Üniversiteler, kamu kurum ve kuruluşları ile özel kurum ve sivil toplum örgütleri ile amaçları ve faaliyet alanları konusunda işbirliği yapmak,

d) Üniversite-sanayi işbirliğini sağlamaya yönelik faaliyetlerde; Gümüşhane Üniversitesi Kariyer Geliştirme Merkezi ile koordine halinde bulunmak,

e) Üniversitemiz mezunları ile öğrencileri bir araya getirerek tecrübelerin paylaşılmasını sağlamak,

f) Mezunların sürekli eğitimine katkı sağlamak,

g) Mezunlar günü düzenlemek,

ğ) Mezunlarımızın yararlanabileceği tesisler, ortamlar, aktiviteler oluşturmak,

h) Mezunlara ve öğrencilere iş olanaklarını; Gümüşhane Üniversitesi Kariyer Geliştirme Merkezi ile koordine halinde duyurmak,

ı) Öğrencilerimize iş ve staj yeri konusunda; Gümüşhane Üniversitesi Kariyer Geliştirme Merkezi ile koordine halinde rehberlik etmek,

i) Öğrenci kulüpleri ile birlikte ortak toplantı, kongre, panel vb. eğitim faaliyetleri yapmak,

j) Sosyal sorumluluk projeleri geliştirmek,

k) Üniversiteyi tanıtıcı faaliyetlerde bulunmak.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Koordinatörlüğün Yönetim Organları, Birimleri, Çalışma Grupları ve Görevleri

Koordinatörlüğün Yönetim Organları

MADDE 7 – (1) Koordinatörlüğün yönetim organları şunlardır:

a) Koordinatör,

b) Danışma Kurulu,

c) Birim Koordinatörleri,

d) Bölüm/Program Sorumluları.

Koordinatör

MADDE 8 – (1) Koordinatör; Üniversitenin öğretim üyeleri arasından Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilir. Süresi biten Koordinatör yeniden görevlendirilebilir. Süresi dolmadan ayrılan Koordinatörün yerine Rektör tarafından aynı yöntemle görevlendirme yapılır.

Koordinatörün Görevleri

MADDE 9 – (1) Koordinatörün görevi şunlardır:

a) Koordinatörlüğü temsil etmek,

b) Koordinatörlüğün düzenli çalışmasını sağlamak ve bu amaçla her türlü tedbiri almak,

c) Koordinatörlüğün idari ilişkilerini yürütmek,

ç) Birim Koordinatörlerinin işbirliği yapmalarını ve etkin çalışmalarını sağlamak,

d) Danışma Kurulu gündemini hazırlamak,

e) Yıllık faaliyet raporunu süresi içerisinde Rektöre sunmak,

f) Koordinatörlüğün görev alanına giren faaliyetlerin yürütülmesi ve ilgili her türlü çalışmayı koordine etmek.

Koordinatör Yardımcıları

MADDE 10 – (1 ) Koordinatör tarafından öğretim elemanları arasından en çok iki kişi koordinatör yardımcısı olarak görevlendirilebilir. Koordinatörün görevi başında bulunmadığı zamanlarda Koordinatör yardımcılarından birisi, koordinatör yardımcısı da bulunmazsa koordinatörün belirleyeceği birim koordinatörlerinden birisi Koordinatöre vekâlet eder. Vekâlet süresi altı ayı geçemez. Koordinatörün görevi sona erince, koordinatör yardımcılarının da görevleri sona erer.

Koordinatör Yardımcılarının Görevleri

MADDE 11 – (1) Koordinatörün verdiği tüm görevleri yerine getirmek, mezun öğrencilerle iletişimi koordine etmek ve söyleşi, panel, konferans vb. sosyal etkinlikleri düzenlemek için koordinatör tarafından görevlendirilir

 

Danışma Kurulu

MADDE 12 – (1) Danışma Kurulu; üç yıllığına Rektör tarafından görevlendirilir.

(2) Danışma Kurulu; Rektör veya görevlendireceği Rektör Yardımcısı Başkanlığında; Koordinatör, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Müdürü, Kariyer Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü, Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanı, Öğrenci İşleri Dairesi Başkanı, Bilgi İşlem Dairesi Başkanı, Teknoloji Transfer Ofisi Müdürü, Üniversite-Sanayi İşbirliğini Temsilcisi, Sürekli Eğitim Merkezi Müdürü, Öğrenci Konseyi Başkanı, Birim Koordinatörleri ve Koordinatörlüğün çalışma alanları ile ilgili konularda Üniversitede kadrolu ve tam gün görev yapan en az üç öğretim elemanından oluşur. Süreleri dolan üyeler yeniden görevlendirilebilir.

(3) Danışma Kurulu, yılda en az bir defa başkanın daveti üzerine toplanır, gerekli görülen durumlarda Başkan Danışma Kurulunu toplantıya çağırabilir.

(4) Kararlar toplantıya katılanların oy çokluğu ile alınır.

(5) Danışma Kurulu, görevlerini yerine getirmek için alt komisyonlar oluşturabilir.

Danışma Kurulunun Görevleri

MADDE 13 – (1) Danışma Kurulu; Koordinatörlüğün çalışması ve yönetimi ile ilgili önerileri değerlendirir, önerilerde bulunur.

Birim Koordinatörleri ve Görevleri

MADDE 14 – (1) Koordinatörlüğün çalışmalarını daha etkin ve verimli yürütmek üzere, Fakültelerde dekan yardımcılarından biri, yüksekokul, meslek yüksekokulları ve enstitülerde ise müdür yardımcılarından biri, ilgili birim yöneticisinin önerisi ile Rektör tarafından Birim Koordinatörü olarak görevlendirilir.

(2) Birim Koordinatörünün görev süresi bulunmuş olduğu idari görev süresi ile sınırlıdır. Görev süresi dolan Birim Koordinatörünün yerine idari göreve atanan kişi Birim Koordinatörü olarak göreve başlar.

(3) Koordinatörlüğün aldığı kararların kendi birimlerinde uygulanmasını sağlarlar.

Bölüm/Program Sorumluları ve Görevleri

MADDE 15 – (1) Bölüm/Program sorumluları koordinatörlüğün çalışmalarını daha etkin ve verimli yürütmek üzere fakülteler, yüksekokullar ve meslek yüksekokullarında öğretim elemanları arasından ilgili bölüm/program yöneticisi tarafından görevlendirilir.

(2) Koordinatörlüğün aldığı kararları kendi bölüm/programında uygulanmasını sağlarlar.

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Personel İhtiyacı

MADDE 16 – (1) Koordinatörlüğün akademik, idari ve teknik personel ihtiyacı, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 13 üncü maddesi uyarınca Rektör tarafından görevlendirilecek personel ile karşılanır.

Hüküm Bulunmayan Haller

MADDE 17 – (1) Bu Yönergede hüküm bulunmayan hallerde, ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Üniversite Yönetim Kurulu ve Senato kararları uygulanır.

Yürürlük

MADDE 18 – (1) Bu Yönerge Senatoda kabul edildiği tarihte yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 19– (1) Bu Yönerge hükümlerini Gümüşhane Üniversitesi Rektörü yürütür.